شب گذشته در حالي كه شيراز يكي از سردترين شبهاي چند سال اخير خود را تجربه ميكرد و بارش برف سنگين در این شهر هر گونه تردد در خيابانها را با اختلال جدي روبرو كرده بود، سیزدهمین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس با استقبال پرشور و معنادار شیرازیها در آستانه انتخابات برگزار شد.
به گزارش رجانیوز، در این همایش، حجتالاسلام و المسلمين رجبي عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو شوراي عالي مديريت حوزه علميه و قائم مقام آيت الله مصباح در مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خمینی و دکتر باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی سخنرانی کردند.
مشروح سخنان حجتالاسلام و المسلمين رجبي که در آن با یادآوری آیه آخر سوره مبارکه فتح به تبیین شاخصهای جامعه ولایی از دیدگاه قرآن پرداخته و سخنان دكتر لنكراني در ادامه آمده است:
شاخصهای جامعه ولایی از منظر قرآن
بسم الله الرحمن الرحيم
"مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الإنْجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا"؛ (آیه٢٩سوره فتح)
خدا را شكر ميكنم كه خداوند بار ديگر به بنده توفيق داد كه در جمع شما عزيزان، امام زمان(عج)، امام(ره)، مقام معظم رهبري و پاسداران اين نظام مقدس و مردم شريف شيراز حضور پيدا كنم و انشاء الله اين مجلس و سخنان ما مورد عنايت و رضايت امام زمان(عج) قرار گيرد.
مهمترين نعمتي كه خداوند متعال به ملت، در اين دوران عنايت فرموده، نعمت نظامي است كه بر محور ولايت فقيه شكل گرفته است؛ جامعهاي ولايي و ولايتمدار. اين نعمت بزرگ با هيچ نعمتي قابل مقايسه نيست. چون اين نعمت در بردارنده نعمتهاي فراوان ديگري است. اين نعمت مبتني بر يك انديشه متعالي به نام امامت و يك انديشه متعالي بهنام رسالت و يك انديشه بسيار ارزشمند بهنام بينش توحيدي استوار است.
وجه متمايز كنندهي نظام ما و جامعه مدافع آن از همه نظامهاي ديگر از همه جوامع ديگر، همين خصيصه ولايتمداري است. اگر تمام آنچه كه در اين نظام وجود دارد، وجود داشت ولي ويژگي ولايتمداري وجود نداشت، به تعبير امام زمان(عج)، آن نظام، طاغوتي بود. اگر نظام ما نظام الهي است و مشروعيت نظام ما پشتوانه آسماني دارد، به بركت همين نقطه محوري است و اگر امام عزيز ميفرمايد پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد، مقصودشان اين است كه قوام اين نظام، اسلاميت اين نظام، مشروعيت آسماني اين نظام و حركت اين نظام به سوي خدا با محوريت ولايت محقق مي شود.
يك جامعه ولايي چه خصيصههايي دارد؟ در آيه 29 سوره فتح جامعه ولايي را اينگونه توصيف ميكنند. محمد رسول الهج، پيامبر فرستاده خداوند است و آنچه كه بيان ميكند، پيام الهي است. در ادامه آيه نميفرمايد "والَّذِينَ آمَنُوا" به این معنا که مومنان و معتقدان، پيامبر چگونه هستند. بلکه مي فرمايد "وَالَّذِينَ مَعَهُ" آنهايي كه با پيامبرند و بر محور پيامبر ميچرخند، آنهايي كه ملازم با ولي ما هستند، نه يك گام جلو بر ميدارند و نه يك گام عقب ميمانند، اين شاخص اصلي جامعه ديني اسلامي است. "ا الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ"؛ (زیارت جامعه کبیره).
اگر كسي از مدار ولايت اندكي جلوتر رفت و اندكي عقبتر ماند، اين زاهق است و از بين رفته و خارج شده از دين است. در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله ولايت برای ایشان است، در زمان ائمه معصومين علیهم السلام ولايت با ایشان است. در زمان غيبت، ولايت با ولي فقيه است. همانگونه كه اگر كسي امامت را نپذيرفت وارد دين نشده است. امام فرمود که چرا ولايت مهمترين ركن دين است. چون كليد دين است. بدون اين كليد اصلا نميتوانيم، وارد شويم. اين است كسي كه امامت را نپذيرفته، خدا را نپذيرفته است و به منزله شرك به خداوند است.
به تعبير قرآن دشمنان ميخواهند كه ما كوتاه بيایيم، تا آنها هم كوتاه بيايند
قرآن ميفرمايد اين جامعه ولايي شاخصهايي دارد. "وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّار"ِ اولين شاخص است. در برابر دين سخت هستند، اهل سازش و تساهل و تسامح نيستند. بزرگان ما را ببينيد. حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري را ببينيد. صلابت مقام معظم رهبري را ببينيد. آنجايي كه احساس ميكنند كه دين خدا و ارزشهاي الهی در خطر است، محكم ميايستند. اتفاقا دشمنان به تعبير قرآن ميخواهند كه ما كوتاه بيایيم، كه آنها هم كوتاه بيايند. اصلا اين خواست دشمنان است كه ما سازش كنيم و طبعا آنها هم كوتاه بيايند. دشمنيها خاتمه مييابد.
اما اگر ما يك جامعه ولايي باشيم بايد در برابر ارزشها حساس باشيم. كانديدايي كه به مجلس شوراي اسلامي ميرود بايد نسبت به ارزشها حساس باشد. يك شاخصه مهم كسي كه كانديداي مجلس شوراي اسلامي است، اين است كه چقدر نسبت به ارزشها و آموزههاي ديني حساس است. آيا در همه صحنهها در دفاع از دين حضور پيدا ميكند؟ يا در آنجايي كه مسير را هموار ميبيند حضور پيدا ميكند؟
شاخصه دوم يك جامعه ولايي رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ است. دلسوز براي جامعه است. درد مردم را درد خودش ميداند، مشكلات مردم را مشكلات خودش ميداند و بيش از آنكه در فكر خودش باشد، در انديشه مردم است. دلسوز براي خوديها بودن معنياش اين نيست كه از ارزشها عدول ميكند. در جايي ببيند يكي از خوديها ارزشها را زير پا ميگذارد، آنجا هم مي ايستد. آنجا هم تذكر و هشدار ميدهد. "رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ" يعني دلسوز و نگران براي جامعه است.
مشكلات جامعه او را ناراحت میکند، شبيه رسول گرامي اسلام صلی الله و علیه و آله كه خداوند ميفرمايد: "ما پيامبر رحيمي را فرستاديم، كه وقتي ميبينند شما به رنج ميافتيد، ناراحت ميشود و بر او سخت است" كسي كه نسبت به درد و رنج و مشكلات مردم بيتفاوت است و حساس نيست، آن شايستگي يك جامعه ولايي را ندارد.
نمايندهاي است كه زيبنده يك جامعه ولايي است
ويژگي سوم ميفرمايد كه اهل ارتباط با خداست. اهل تضرع به درگاه خداست. اتكايش به خداوند متعال است. خشنودي خداوند را بر خشنودي هر كس ديگري مقدم ميدارد، آنچه كه براي او مهم است اين است كه تلاش او آيا براي خشنودي خداست يا اينگونه است كه براي خشنودي خلق حاضر است خشم خدا را بهدست بياورد. آن كسي كه ميخواهد به مجلس شوراي اسلامي به عنوان نماينده اين جامعه ولايي وارد شود، بايد داراي اين خصيصه باشد. كمكش به امور مردم منطقه خودش براي اين باشد كه اين را يك وظيفه الهي ميداند. اگر امدادي هم ميخواهد از خداوند بخواهد. تلاش و كوشش و طراحي و برنامهريزي ميكند در عین حال اتكايش به خداوند است. اين نمايندهاي است كه زيبنده يك جامعه ولايي است.
ويژگي ديگر جامعه ولايي و كسي كه ميخواهد نماينده آن باشد، اين است كه ميفرمايد: "همواره در حال تلاش است و شب و روز نميشناسد." نماينده مردم بايد در دفاع از ارزشهاي اسلامي و در خدمت به جامعه ولايي، در حل مشكلات مردم سر از پا نشناسد. آن كسي كه همه تلاشش براي اين است كه پستي را اشغال كند و آرام بگيرد، اين زيبنده يك جامعه ولايي نيست.
نماینده باید رأی دهندگانش را به وجد بیاورد
ما بايد در مقام رأي دادن هم خودمان و هم جامعه را با اين شاخصها آشنا كنيم. بايد بدانند كه آن كسي را انتخاب كنند كه درد دين دارد و محوريت ولايت فقيه برايش يك اصل است. آنقدر بايد تلاش و كوشش زياد باشد كه آن كساني كه به او رأي دادهاند، به وجد بيايند. آنقدر دفاعش از ارزشها زياد باشد كه مردمي كه به او رأي داده اند، پيش خودشان بگويند كه ما باور نميكرديم كه اینقدر اين نماينده دفاع از ارزشها كند.
اما سوال این است که این فرد را چگونه بشناسيم؟ از سابقه فعاليتها بشناسيم. آن كسي كه در گذشته در محوريت ولايت فقيه كاملا خودش را نشان داده ميتواند حالا مورد اعتماد باشد. اما آن كسي كه وقتي در جريان فتنه و ساير جريانها، در دوران اصلاحات كه به ارزشها هجوم شد، ساكت بوده است، شايسته چنين موقعيتي نيست و در مورد مشابه هم كه پيش بيايد، همينطور خواهد بود. آن كسي كه صبر كرده كه همه حركت كردهاند و در آن آخرين لحظاتي كه ديگر مصلحت خودش در آن بوده كه يك كلمهاي گفته به هيچ وجه نميتواند، ادعاي با ولايت بودن و ولايتمدار بودن كند. ولايتمدار بودن با عمل است.
آن کسی که وقتی به بالاترين ارزشهاي ما اهانت شده سکوت کرد، لیاقت هیچ پستی را ندارد
آن كسي كه آنقدر سكوت كرده كه به بالاترين ارزشهاي ما اهانت شده، حالا آمده يك سخني گفته، اين لياقت هيچ پستي را ندارد. نه اينكه منتظر بماند، بعد هم تازه بگويد آن موقع من درست عمل كرده ام!
اگر چنين افرادي بيايند و بخواهند صحنه را پركنند و افراد را به ما معرفي كنند كه آقا به اين افراد رأي دهيد و ما تشخيص دادهايم كه اينها لايق هستند و تعيين كننده كانديداهاي جامعه ما باشند، نميتوانند مورد اعتماد باشند.
قرآن ميفرمايد آنهايي كه مسير را انحرافي رفتهاند، اگر بخواهيم ببينيم كه برگشتهاند يا نه، سه شاخص داده است: " إِلاَّ الَّذِينَ تَابُواْ وَأَصْلَحُواْ وَبَيَّنُواْ"؛ ما بايد احساس كنيم كه اينها پشيمان شدهاند و توبه كردهاند. توبه اين است كه انسان عملي را انجام دهد و پشيمان شود. اظهار پشيماني ميكند و پيش خودش و خداوند متعال اظهار ميكند كه خدايا من پشيمان شدهام. اما كسي كه ميگويد بله، ما برگشتيم اما آن موقع ما درست عمل ميكرديم، ما نيت خير داشتهايم و درست عمل كردهايم، الان هم معتقديم كه آن موقع اشتباه نميكرديم، اين كه توبه نشد. تازه اين هم كافي نيست "و اصلحوا" بايد خودش را و فكرش را اصلاح كند. "و بينوا" بعضيها با اين سكوتشان يك عده را گمراه كردند. بايد روشنگري كنند و به جد بگويند كه آنجا اشتباه كرديم.
آيا اينهايي كه در فتنه سكوت كردند، اين كارها را كردند؟ بنابراين بايد با اين معيارها ما اين افراد را بشناسيم. معيار ولايتمداري، معيار صلابت در برابر دشمن، معيار دلسوزي براي جامعه و اينكه مقام معظم رهبري ميفرمايند كساني كه به قدرت و ثروت وابستهاند، صلاحيت ندارند. چون آن كسي كه وابسته قدرت و ثروت است، معيارش، قدرت و ثروت است و هر جايي كه ولايت در اين مسير بود، آن را قبول دارد. هر جا ديد موقعيت و قدرتش از دست ميرود، حاضر نيست به ميدان بيايد.
نكته مهم ديگري كه قرآن در اين آيه بيان ميكند، يك نكته بسيار عبرت آموزي است. همين كساني كه مسير ولايت را طي ميكنند، اشداء علي الكفار و رحماء بينهم هستند، ارتباط با خدايشان زياد است، بايد نگران آينده باشند. بايد نگران اين باشند كه در اين مسير خداي ناكرده پايداريشان دچار مشكل شود. خيليها در مسير بودند و در ادامه ريزش كردند. همه آنها معلوم نیست که از اول با ولايت ضدیت داشتهاند. قرآن مجيد در ادامه ميفرمايد "وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا" مرحوم علامه طباطبایي ميفرمايد كه اينجا ابتداي سخن اين بود با اين توضيحاتي كه خداوند فرمود، بگويد كه خداوند به اينها وعده اجر عظيمي داده است. اما ميفرمايد خداوند به آنهايي كه ايمان آوردند و عمل صالح انجام دادند، از اين جمع به يك عده، به آنهايي كه ايمان و عمل صالح انجام دادند اجر عظيم ميدهد. به همه نميدهد. ميفرمايد رازش اين است كه در همين مسير كساني باز در ادامه، راه را ادامه نميدهند و بر اين راه استقامت به خرج نميدهند. اينها سقوط ميكنند. تا اينجاي راه را آمدهاند، تلاش كردهاند، حتي در امور معنوي خيليها داشتهايم كه بسیار اهل تضرع بودند. كساني بودند به امام عشق ميورزيدند ولي در ادامه، نقطه مقابل امام قرار گرفتند.
اين يك هشدار است كه ما هم كه در اين مسير هستيم بايد هر روز خودمان را چك كنيم كه در محور ولايت باشيم. اگر كسي از ولايت جدا شد، شاخصهاي ديگر ارزش ندارد. اگر كسي ذرهاي زاويه پيدا كرد، يقين بدانيد دير يا زود نقطه مقابل ولايت قرار خواهد گرفت. اين سنت الهي است. در طول تاريخ اسلام تمام فرقههاي انحرافي كه بهوجود آمدند، از كجا شروع شد؟ از مدار فاصله گرفتن با ولايت. ما بايد هر روز سجده شكر را به جا بياوريم كه خداوند اين نعمت بزرگ ولايت را نصيب ما كرده است و اگر همه آموزههاي ديني آمده بود و ما محوريت ولايت را نداشتيم، منحرف ميشديم و از اسلام چيزي باقي نميماند و آنهايي كه در اين نظام با ولايت فاصله گرفتند، از اين نظام چيزي ندارند. ديديم كه درست نقطه مقابل اسلام قرار گرفتند. در هر لباس و موقعيتي و شغلي كه بودند هر نوع سابقه اي كه داشتند. نعمت بزرگ انقلاب شفاف ساختن همين مسأله بود آنهايي كه از ولايت فاصله ميگيرند، عاقبتشان چگونه ميشود. شرايط پيش نيامده وگرنه اگر شرايط پيش بيايد به همه جنايتهايي كه ممكن است، دست ميزنند تا به مطامع خود برسند. در طول 33 سال انقلاب نمونههايش را شاهد بوديم.
در همين جريان فتنه و جريان اصلاحات شاهد بوديم كه قيام اباعبدالله علیه السلام را كه جهان به آن افتخار ميكند، در حد يك نزاع قبيلهاي پایين آوردند. در همين جريان فتنه ديديم كه حمله و هجوم به مراسم عزاداري امام حسين علیه السلام كردند، چرا که وقتي با ولايت فاصله گرفته شد، هيچ چيزي را باقي نميگذارد. اگر يك عدهاي هم هنوز نرفتهاند، چون زمينه پيش نيامده است. مخاطره آن قدر شديد نشده است! پس ما شاخصهايي را كه براي جامعه ولايي داريم، اينهاست. شاخصهايي كه براي كساني كه صلاحيت دارند به آنها در صحنههاي اجتماعي اعتماد كنيم. آنهايي هستند كه اين ويژگيها را داشته باشند. شاخصهايي كه كانديداهاي اصلح دارند، اينهاست. شاخصهاي مسئوليني كه بخواهند جامعه ما را هدايت كنند، آنهايي هستند كه با محور ولايت به اين شاخصها دست يابند.
پروردگارا از تو ميخواهيم كه آني ما را از محور ولايت جدا نفرمايي
پروردگارا ما را و نسل ما را از مدافعان حريم ولايت قرار بده
پروردگارا همواره سايه پر بركت ولي فقيه ما را رهبر معظم انقلاب را برسر ما مستدام بدار.
جبهه گفتمانی پایداری حضور در صحنه انتخابات را اداي تكليف میداند
در ابتدای این همایش نیز سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در سخنانی با تقدیر از حجتالاسلام و المسلمين رجبی در این مراسم، گزارشی از فعالیتهای جبهه پایداری در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری بيان کرد.
دکتر كامران باقری لنکرانی تصریح کرد: هرچند كه جبهه پايداري انقلاب اسلامي يك جبهه انتخاباتي به معناي صرف آن، نيست بلكه يك جبهه گفتماني است اما به لحاظ اهميت موضوع انتخابات، جبهه پايداري در موضوع انتخابات هم اعلام نظر و موضع كرده است.
وی با بیان اینکه جبهه پایداری حضور در صحنه انتخابات را به عنوان يك صحنه اداي تكليف و وظيفه میداند، گفت: اولين تكليف ما در بحث انتخابات اين است كه همه تلاش كنيم يك انتخابات پر شور و با حضور گسترده همه مردم شاهد باشيم.
لنکرانی اظهار داشت: نويد بخش اين حضور گسترده راهپيمايي 22 بهمن امسال بود كه بحمدالله در اقصي نقاط كشور استقبال از آن نسبت به همه سالهای قبل خيلي بيشتر بود و در همين شيراز خودمان و در همين استان فارس شاهد بوديم كه حضور مردم چند برابر سالهاي پيش بود و در كل كشور هم همين وضعيت حاكم بود.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که 12 اسفند با تلاش فراوان اين حضور گسترده را تجربه كنيم.
زبانههای آتش افروزی برای تنش در انتخابات دیده میشود
سخنگوی جبهه پایداری در ادامه موضوع بعدی اهمیت انتخابات بعد از حضور گسترده را تلاش برای برگزاری انتخابات با كمترين تنش و آسيب عنوان کرد و افزود: همه وظيفه داريم كه در عين اينكه براي پرشور كردن انتخابات و رقابتي بودن آن فعاليت كنيم، مراقبت كنيم كه خداي نكرده در توطئههایي كه دشمنان چيدهاند و در برخي از نقاط استان فارس هم زبانههايي از اين توطئه و آتش افروزي ديده ميشود، كمك نكنيم.
لنکرانی تاکید کرد: باید مراقبت كنيم كه در صحنه انتخابات با نيت خالص و مثل عبادت حضور پيدا كنیم و روشن است بين كساني كه عبادت ميخواهند انجام دهند، نبايد دعوایي صورت گيرد.
مسئول جبهه پایداری استان فارس موضوع سوم اهمیت انتخابات را انتخاب کاندیدای اصلح برشمرد و افزود: در جبهه پايداري بحث مفصلي شد و نكتهاي كه مورد تأكيد قرار گرفت، اين بود كه ما در اين دوره از انتخابات بر خلاف دورههاي قبل که شاهد رقابت بين افرادي كه ساختار شكن بودند يا در جهت ساختار شكني حركت مي كردند با افرادي كه مدافع انقلاب اسلامي بودند، بودیم، در دوره نهم رقابت بين همه كساني است كه مدافعين انقلاب اسلامي هستند، اما با سليقه و عناوين و برنامههاي مختلف حضور پيدا كردهاند.
كارآمدترين فرد هم اگر به اسلام و انقلاب تعهد نداشته باشد، تصمیم درست نمیگیرد
این استاد تمام دانشگاه اظهار داشت: بسيار مهم است كه در فضاي انتخابات بهجاي اينكه به شخص و عناوين توجه كنيم، به برنامهها و اهداف و آنچه كه اشخاص را به صحنه آورده دقت داشته باشيم و اين متفاوت از اين است كه ما بخواهيم بر خلاف دوره هاي قبل فقط به اشخاص توجه كنيم.
لنکرانی با تاکید بر اینکه بايد مراقبت كنيم كسي که وارد مجلس شود، بتواند آن اهداف عالي انقلاب اسلامي را با يك برنامه مناسب پيگيري کند، به دو شاخص مهم در تعيين كانديداها در جبهه پايداري اشاره کرد و افزود: اولین شاخص و نقش محوري تعبد به اسلام و تعهد به انقلاب اسلامي بود و معلوم است كه كسي كه تعبد به اسلام و انقلاب نداشته باشد، حتي اگر كارآمدترين فرد هم باشد، وقتي در صحنههاي تصميمگيري قرار بگيرد، تصميمهاي درستي را نخواهد گرفت.
به گفته سخنگوی جبهه پایداری، همه مدعی اين عنوان تعبد به اسلام و تعهد به انقلاب اسلامي هستند، اما بايد دقت كرد كه ببينيم عملكردها هم اين عنوان را تاييد ميكند يا نه.
وی با بیان اینکه وفاداري به مردم هم از جمله این عناوین است، اظهار داشت: كسي پيدا نميشود بگويد من به مردم وفادار نيستم، ولي بايد بررسي كنيم كه صرفا ادعاست يا عملكرد هم اين را نشان ميدهد.
نمایندهای که به جای صرف وقت برای نمایندگی، عضو هیات مدیره شرکتها باشد بهدرد نمیخورد
لنکرانی موضوع سوم بعد از تعبد به اسلام و تعهد به انقلاب و وفاداري به مردم را بحث كارآمدي و اثرگذاري نماينده دانست و تصریح کرد: اگر نمايندهاي در طول دوره نمايندگياش به جاي اينكه كل وقتش را صرف نمایندگي كند، عضو هيئت مديره شركتهاي مختلف شده است یا در فعاليتهاي اقتصادي شركت كرده است یا كارهاي متفرقه ديگري انجام داده است، طبیعتا اسم اين را نمیشود وفاداري به مردم گذاشت.
وزیر بهداشت دولت نهم خاطرنشان کرد: اگر نمايندهاي در زماني كه تكليفي داشته، به تكليف خود عمل نكرده است يا هر داوطلبي نیز به وظیفه خود را انجام نداده است، اين را نمیتوانیم به عنوان مصداق تعهد به اسلام و انقلاب اسلامي قبول كنيم.
سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: مثلا ايام فتنه که تهديد بزرگي براي كشور وجود داشته است، يك عدهاي جمع شدند كه اساس اين نظام را مورد حمله قرار دهند، اما كسي به هر دليلي در اين صحنه از انقلاب اسلامي دفاع نکرده است و زماني كه رهبري فرمودند كه روشنگري كنيد، گفته كه ما دل خوشي از رئيس جمهور نداريم و آبرويمان برايمان مهمتر است و به جاي اينكه در صحنه دفاع از انقلاب حاضر باشند به بهانههايي حاشيه نشيني كردند و برخي حتي ابهام آفريني كردند، اين را نميتوانيم مصداق تعبد به اسلام و يا تعهد به انقلاب بگذاريم.
لنکرانی با بیان اینکه تعبد به اسلام در كساني که در عرصه برنامهريزي برنامههايي را ادامه دهند كه اساس آن اقتصاد ليبراليستي و بازار آزاد است، وجود ندارد، گفت: كسي ميتواند در اين صحنه حضور پيدا كند كه حقيقتا اعتقاد داشته باشد كه براي گرهگشایي از مشكلات كشور راهي بهجز اجرای احكام اسلامي با همان كليت و نگاه جامع و در همه عرصهها از جمله عرصه اقتصادي نیست.
باید باور داشته باشیم که بخشی از مشکلات اقتصادی دوری از اقتصاد اسلامی است
وی با تاکید بر اینکه باید باور داشته باشيم كه بخش مهمي از مشكلات اقتصادي امروز ما به اين دليل است كه بخشهاي مهمي از اقتصادمان اقتصاد اسلامي نيست، گفت: اگر كسي كه در مقام قانونگذاري است، نگاهش اين باشد كه ما براي حل مشكلاتمان بايد مجددا الگوبرداري كنيم از همین كارهايي كه ديگران كردند و يا توصيههايي كه مثلا صندوق بين المللي پول و بانك جهاني كرده، معلوم است كه چنين فردي اگر در محل قانونگذاري قرار گيرد، قانونهايي را تصويب ميكند كه قابليت حل مشكلات اقتصادي كشور را نخواهد داشت.
به گفته لنکرانی باور ما بايد اين باشد كه هيچ راهي جز تعبد به اسلام براي حل مشكلات نداريم و آن كسي را که به مجلس ميفرستيم بايد متعبد به اين معنا باشد و راه حل همه مشكلات را از دل اين اسلام عزيزي كه پاسخگوي همه نيازها در همه عرصهها و زمانها است در آورده و به مرحله اجرا بگذارد.
مسئول جبهه پایداری استان فارس با بیان اینکه جبهه پايداري در بسياري از نقاط این استان داوطلبيني را براي مردم معرفي كرده است، گفت: در عین حال اعتقادمان اين است كه نقش جبهه پايداري فقط در حد يك مشاور امين است و هر كسي بايد خودش نسبت به آن كسي كه مي خواهد به او رأي دهد، به حجت شرعي برسد.
وی تاکید کرد: جبهه پايداري سعي كرده كه باتوجه به موازين اشاره شده، آنهايي كه اصلح هستند را به مردم معرفي كند.
سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه با معماري حضرت امام (ره)، نظام ما داراي مردمسالاري ديني است، افزود: رأي مردم در اين مردمسالاري ديني اثرگذار است و ميتواند جهتهاي حكومت را تحت تأثير قرار دهد، بنابراين لازم است كه همه از اين حق خود به خوبي استفاده كنند و هم رأي دهند و هم سعي كنند كه بهترينها را انتخاب كنند.
لنکرانی با ابراز امیدواری به اینکه جبهه پایداری تا آخر پاي ارزشها و آرمانها ايستاده و پايداري کند، گفت: آنچه كه به همه فعاليتهاي ما معنا ميدهد، جهتگيري الهي است و اگر ما حضورمان در صحنه انتخابات چه به عنوان داوطلب و چه به عنوان ترويج داوطلبين و چه به عنوان كسي كه ميخواهد رأي دهد، از باب اين باشد كه اين كارها را عبادت تلقي كنيم، آنوقت بايد مقدمات اين عبادت را فراهم كنيم و در حين كار هم بايد دائما حواسمان جمع باشد كه اصول را زير پا نگذاريم.
نظرات شما عزیزان:
برچسب ها : استقبال پرشور, همایش جبهه پایداری, شیراز, رجبي, ,